1. dan, 18.7.2015, sobota: potovanje
Kranj - Ljubljana - Livorno - Bastia - Calenzana
Zborno mesto za udeležence potovanje je bilo v Kranju ob
21.uri. Tam se je zbrala večina udeležencev potovanja. Dva popotnika naj bi se
skupini pridružila v Ljubljani, pri cerkvi v Šentvidu, ob 21.30 uri. Kombi, za
volanom katerega je sedela Nina, je bil točen. Ob 21.35 uri sem se poslovil od
Danice, ki me je pripeljala na zborno mesto, vrgel potovalko in
"rukzak" zadaj v kombi ter se spravil v kombi. Zapeljali smo se še 50
metrov naprej, kjer sem pred par minutami opazil neko gospo, ki se je s
potovalko v eni in nahrbtnikom v drugi roki spravila na vrt gostilne
Mrežar. Tam smo pobrali še Ljudmilo in
skupina je bila kompletna.
Pa naj predstavim ekipo:
1. naša vodnica Nina, vodja
na poti, stara nekaj malega nad 30 let, planinska vodnica, doma iz Tržiča, vitka
temnolaska, vselej nasmejana in prijazna do vseh;
2. prosvetarka Marta,
doma iz Kranja, starost blizu 50 let, po lastni izjavi je za potovanje
trenirala že od novembra, ko se je odločila za to pot. V zadnjem tednu pred
odhodom je bila na Stolu (ne kuhinjskem, ampak tistem pri Žirovnici), na
Viševniku in na Kanjavcu po poti od planine Blato. Kanjavec je obiskala skupaj
s svojo mamo, ki je stara že 82 let. Kapo dol gospe, ki v teh letih še zmore
tak hrib!
3. stopničarski
profesor Boštjan iz Hotavelj, star tam okrog 45 let, močne postave in še
močnejših nog. Ukvarja se z izdelavo stopnic. Pred 15 leti je ene izdelal Roku
in Brigiti in bojda še vedno niso zaškripale niti enkrat. Torej obvlada! Drži
se pravila, ki ga je postavil Iztok Mlakar - "ta prav dedc ma najmenj 120
kilo". Boštjan je vnet gorski tekač
in še bolj vnet organizator tovrstnih tekmovanj. Na sebi je imel majico, ki je
pričala, da je opravil gorski tek v dolžini 54 km okrog Blegoša. Ko sem ga
povprašal, koliko časa je porabil za to pot, je odvrnil, da 8 ur. To dovolj
pove o njegovi pripravljenosti za treking!
4. in 5. Rok in Brigita iz Straže pri Novem mestu . Oba sta visoka in suha, torej hitrih nog. S tem potovanjem sta se na njen predlog častila za abrahama, čeprav ga je Rok slavil že pred par leti. Rok je kako leto starejši in je zagrizen planinec, skorajda že alpinist. Obadva imata za seboj že celo vrsto težavnih vzponov v naših gorah in tudi v Dolomitih. Rok je s skupino iz firme že priplezal na enega izmed najtežjih 4-tisočakov. Teden pred odhodom sta z Brigito opravila vzpon po zahtevni ferati v Tofani v Dolomitih. Za vajo pa sta mimogrede ponovila še ne prav lahko Kopiščarjevo smer na Prisojnik. Nanju gotovo lahko računam, če se mi bo kje zalomilo.
6. Zadnja udeleženka, ki jo predstavljam, čeprav bi najbrž morala biti prva, je izkušena Ljudmila. Stara je nekaj
malega preko 60 let, a jih sploh ne kaže toliko. Je zelo izkušena pohodnica,
bila je že na treh trekingih v Himalaji (Manaslu, okrog Anapurne, bazni tabor
na Everestu). Bila je na Kilimandžaru, na Araratu, pa tudi v Sloveniji je
opravila praktične vse težje planinske smeri. Med njimi velja izpostaviti
predvsem Hanzovo pot na Prisojnik, katero je opravilo le malo planincev.
Zanimivo, da je bila njena prva planinska pot v življenju vzpon na Triglav iz
Luknje po Bambergovi poti, kamor jo je popeljala malo preveč vneta alpinistična
začetnica. To dovolj pove o njeni
usposobljenosti za hribolazenje. Vztraja, da jo kličemo Mila in da jo tikamo.
To si moram zapomniti…. Sicer pa se že od vsega začetka vsi tikamo med
seboj.
Še nekaj naju druži z Milo. Oba sva zaprisežena pohodnika po
Caminu. To so romarske poti, speljane iz različnih koncev Španije (in cele
Evrope), vse pa vodijo proti mestu Santiago de Compostela v Galiciji, kjer je
grob svetnika Jakoba. Mila se ni udeležila informativnega sestanka, ker je
takrat še vedno bila v Španiji, kjer je romala po 360 km dolgi Prvotni
poti (Camino Primitivo)
od Ovieda do Santiaga.
7. še nekaj besed o
zadnjem članu odprave. Ime mi je Bojan,
star 62 let, srečno v penziji, rad hodim po hribih in v zadnjih letih tudi po
Caminu v Španiji. Imam nekaj malega opravljenih tur v slovenskih planinah, med drugim tudi celo planinsko transverzalo. Zanesem se predvsem na izkušnje iz vzponov po brezpotju
na Oltarje in Kukovo špico, ki sem jih opravil kot samohodec.
Kondicijsko sem kar dobro pripravljen, saj sem se pravkar vrnil s Camina Mozarabe, kjer sem 25 dni prenašal 12 kg in več težak nahrbtnik. Moja slabost pa so izpostavljene police, kjer se me občasno poloti vrtoglavica, kar je najbrž posledica padca z vrha češnje v otroških letih. Upam, da takih mest na tem trekingu ne bo preveč. Bojim pa se, kako bo na spustu preko stene Cirque de la Solitude ….
Kondicijsko sem kar dobro pripravljen, saj sem se pravkar vrnil s Camina Mozarabe, kjer sem 25 dni prenašal 12 kg in več težak nahrbtnik. Moja slabost pa so izpostavljene police, kjer se me občasno poloti vrtoglavica, kar je najbrž posledica padca z vrha češnje v otroških letih. Upam, da takih mest na tem trekingu ne bo preveč. Bojim pa se, kako bo na spustu preko stene Cirque de la Solitude ….
No, pa krenimo na pot. Nina je zavila na avtocesto in
umirjeno vozila proti italijanski meji, katero smo prestopili pri Novi Gorici. Ko
smo prišli na prvo cestninsko postajo, je večina potnikov že kinkala. Na zadnje
sedeže sta se namestila Dolenjca Brigita in Rok, ki sta prva umolknila in se
zatopila v globoke misli. Na moji levi si je Marta namestila napihljivo
ovratnico in kmalu trdno zaspala. Tudi Mila na moji desni se je naslonila na
okno in zamižala. Le Boštjan na sprednjem desnem sedežu se je še nekaj časa trudil
okrog klime in avtoradia, a tudi njega je polagoma pobralo. Okrog polnoči, ko smo bili
že blizu Padove, je tudi voznica Nina postala utrujena. Ustavila je na
avtocestnem počivališču in vsi smo poskakali iz kombija, da bi si malo
pretegnili noge in hrbte. Šli smo v restavracijo, odtočili in popili kavico.
Potem smo vozili naprej. Malo pred Bologno je prišlo do menjave na šoferskem
sedežu. Za volan se je presedel Boštjan,
ki je takoj odločno pritisnil na plin. Na ozki in tukaj kar ovinkasti avtocesti
z dvema voznima pasovoma in brez
odstavnega pasu je tesno prehitel nekaj tovornjakov, potem pa se je zaradi
grbinastega vozišča tudi on umiril in vozil nekoliko bolj umirjeno. Nekje pred Piso se je Nina prebudila iz
dremeža in znova vzela volan v svoje roke.
Še pred 6.uro zjutraj smo že bili v luki Livorno.
Livorno je italijansko pristanišče v Toscani, ki šteje okrog 160.000 prebivalcev. V njem sta se rodila slikar Amedeo Modigliani (1884-1920) in skladatelj Pietro Mascagni (1863-1945, opera Cavallierio Rusticano). Livorno ima veliko luko, iz katere plujejo trajekti in tudi luksuzne potniške ladje na Sardinijo, Elbo in Korziko. Na pomolu smo se postavili v kolono vozil pred trajektom Moby Vincent, ki vzdržuje trajektno zvezo s Korziko. Nina je po levi spretno obšla nekaj vozil, ki se niso takoj premaknila naprej. A to nam ni nič pomagalo, saj so pristaniški delavci, ki so nadzorovali vkrcavanje, vozila razvrščali glede na višino oziroma velikost. Nas so porinili povsem na levo stran in počakati smo morali, da so se najprej vkrcali vsi "navadni" osebni avtomobili. Potem smo prišli na vrsto kombiji in čisto nazadnje še avtodomi in nekaj tovornjakov.
Ob pol sedmi uri smo bili s kombijem vred v trebuhu
trajekta. Pobrali smo iz prtljage malico in fotoaparate in se odpravili na
zgornjo palubo v 8.nadstropju. Garaže so namreč med vožnjo zaklenjene in v
podpalubje ne moreš več priti. Brez večjih problemov smo si priborili ležalnike
na krovu in se spravili v zavetje pred
vetrom za potniške salone, ki so na prednjem delu velike ladje. Odhod trajekta
je bil planiran ob 08.uri in res smo odpluli ob tej uri, z le par minutami
zakasnitve. Vožnja do Bastie na Korziki naj bi trajala 4 ure in nekaj minut. Prvo
uro ali dve smo bili na palubi, kjer smo opazovali odhod trajekta iz luke ter
otoček Porto, ki se je po dobre pol ure plovbe prikazal na obzorju na desni
strani ladje. Otoka Elba, ki bi se moral videti z levega boka ladje, žal nisem
videl. Morda je bila vidljivost ta dan preslaba, da bi videli tudi ta otok. Sčasoma smo se vsi naveličali praznega morja
- nikjer ni bilo ničesar, na čemer bi se oko lahko ustavilo. Tako smo eden za
drugim odcapljali v ladijski barček, ki je nadstropje nižje. Tam smo bivakirali
ob kozarčkih osvežilnih pijač (beri pivo) in kavicah, dokler se ni na obzorju v
sončni meglici pokazala obala otoka Korzika. Seveda smo skupaj z vsemi drugimi
potniki ponovno pohiteli na zgornjo palubo in opazovali pilota, ki je trajekt
varno vodil do priveza v luki. Ob 12.30
uri smo bili privezani pri pomolu in pričelo se je izkrcavanje. Trajalo je le
kakih 20 minut in vsi avtomobili so bili na kopnem, v mestu Bastia.
V mestu se nismo ustavljali, kar takoj smo poiskali cesto proti Ajacciu in pustili Bastio za seboj. Nedaleč za vasjo Borgo smo zapustili vzhodno obalo otoka in cesto, ki ob tej obali vodi proti mestecu Bonifacio ter se po dobri asfaltni cesti napotili proti zahodu v notranjost otoka, proti vasi Ponte Leccia. Do sem je iz Bastie 50 km poti. Tam smo imeli vnaprej predviden postanek pri veliki samopostrežni trgovini, ki je odprta vse dni v tednu. Pred trgovino smo se znašli ob 14.uri. V krdelu smo planili v trgovino in nabavili še zadnje zaloge za na pot. Ženske so kupovale energijske ploščice, suho sadje, kartice in zemljevide poti GR-20. Nina je nakupila hrano za zajtrk za naslednji dan za vso skupino. Sam sem se odločil za bolj močne zadeve - steklenico škotskega viskija za zdravstveno preventivo in dve pločevinki Heinekena za trenutne potrebe. Dan je bil namreč že zelo vroč, obetala se je pripeka vse do 37 stopinj Celzija. In nikakor nisem želel dehidrirati že kar prvi dan. Podobno sta razmišljala tudi Rok in Boštjan, ki sta se mi kmalu pridružila vsak s svojo pločevinko v roki na klopci pred avtomati v preddverju trgovine. Tam smo v miru počakali celo malo večnost, da so tudi naša dekleta opravila svoje nakupe.
Slabo uro vožnje je trajalo, da smo prišli do zahodne obale
otoka. Nekaj minut smo se vozili tesno ob obali in opazovali morje na naši desni. Tudi ob vključeni klimi je bilo v kombiju vroče, hrbti so se nam lepili na sedeže. Nekaj
minut je vladala tišina, potem pa smo pričeli namigovati, kako prijetno bi bilo
za par minut skočiti v nebeško sinje morje. Nina se ni pustila dolgo prositi. Najbrž
so tudi njo zamikale čudovite peščene plaže, ki so se nizale ena za drugo. Pri
vasici Lozari smo opazili parkirni prostor pred campingom Le Belgodere in že
smo poskakali iz kombija. Iz potovalk, ki so bile povsem na dnu polno
naloženega prtljažnika, smo nekako izvlekli kopalke in kopalne brisače ter se
skozi precej poln kamp napotili proti obali. Pričakala nas je peščena plaža,
posejana z le redkimi kopalci. Na hitro smo se preoblekli v kopalne kostime in
že smo bili vsi v vodi. Še prehitro je minilo tistih nekaj minut osvežitve in že
nas je Nina priganjala nazaj v kombi. Do večera smo morali priti še do
Calenzane, postaviti šotore in se do 19.ure javiti v gostilni, kjer imamo
rezervirano večerjo. Ura pa je bila
komaj 15.45, gotovo bi lahko ostali v vodi
vsaj še pol ure…
Po slabi uri, kolikor smo ostali na plaži, smo se napotili
naprej proti Calviju, katerega obris se je že kazal na drugi strani velikega
zaliva.
Malo pred Calvijem smo zavili v levo proti hribom, proti 8 km oddaljeni vasici Calenzana. Tu se pričenja pot GR-20. V vasici je camping, v katerem se ustavi in prenoči večina pohodnikov, ki pričenjajo pot GR-20 v smeri od severozahoda proti jugovzhodu. V camping smo prispeli nekaj minut pred pol šesto uro zvečer.
Nina je skupaj z Milo odšla
v recepcijo, da se dogovori okrog namestitve in predvsem, da skuša prepričati
receptorko, da bi nam nekdo prestavil kombi
iz campinga na planirani konec našega trekinga - na sedlo Col di Vergio.
To sedlo je od campa v Calenzani oddaljeno kakih 130 km. Cesta do tja pa je
zelo ozka, ovinkasta in za kombi še bolj zoprna kot za manjša vozila, saj je na
nekaterih mestih srečavanje vozil skoraj nemogoče. Po dolgotrajnih pregovorih, v katerih je Mila
uporabljala italijanščino, receptorka francoščino in Nina angleščino, so vse
tri složno ugotovile, da bo kombi čez nekaj dni na pravem mestu. Pri tem je
odločilno vlogo odigral mobitel s svojo funkcijo translate. Nina je nanj
natipkala svoj govor v angleščini, pritisnila čarobno tipko in stroj je tekst
prevedel v francoščino. Znajti se je
treba, pa gre.
Ostali pohodniki smo medtem postavili šotore v senco in zmetali vanje svoje stvari. Boštjan in Mila sta imela srečo in dobila postelji v zadnji prosti sobi, ostali smo morali na armaflekse. Rok in Brigita sta v prvem poskusu šotor postavila sredi mravljišča. Ker se jima je čez kako uro zazdelo, da je v šotoru že gneča, sta šotor raje prestavila par metrov proč in mravljam prepustila prvotno lokacijo.
Malo pred 19.uro smo se odpravili proti eni izmed vaških oštarij. Ko smo se
pojavili na vrtu in je Nina povedala, da imamo rezervirano večerjo, je
gazdarica obupano zastokala, da smo
prezgodnji in da naj pridemo kake pol ure kasneje. Želeli smo se usesti in pred
večerjo kaj popiti. Pa ni bilo dobro. "Sedaj pripravljamo pogrinjke, pridite
kasneje". Pa smo šli. Le par metrov naprej je prijeten barček Le Chez Michel
GR20, s sodi in stoli zunaj ob cesti. Počili smo se tja in runda Pietre je bila
nemudoma v obdelavi . S Pietro se bomo v
prihodnjih dneh srečali še večkrat, zato je najbolje, da jo kar takoj predstavim. To je
lokalno pivo, vsebuje tudi kostanj in je precej močno, ima namreč lepih 6%
alkohola. Steklenica ali pločevinka drži 0,5 litra. Njena manjša sestrica je
Serena, ki je v vsem enaka, le da je velikost pločevinke skromnih 0,33 litra. Zaradi
tega smo jo moški v glavnem zanemarjali, le katero izmed deklet se je občasno
odločilo zanjo. Pivo Pietra imajo povsod na Korziki, druga piva se da dobiti
bolj poredko. Le v trgovinah imajo tudi Heinekena z rdečo zvezdo. Ima pa Pietra povsod na Korziki kar lepo
ceno. V planinskih kočah jo cenijo na 6 ali 7 evrov, le v eni izmed nižje
ležečih koč so jo imeli po 4,50 evra. Drago
je tudi v turističnih krajih na obali. V neki
betuli ob obali v Calviju sta Rok in Boštjan dosegla rekordno visoko ceno, zaračunali so
jima jo po 9 evrov!
Ob 19.30 uri smo se vrnili na večerjo v prvo oštarijo. Menu je bil kar dober, dobra je bila tudi cena. Za dva hoda, sladico in nekaj malega vina smo plačali lepih 27 evrov po glavi. Ni kaj, Korzika je lepa, a draga.
Pred večerjo nas je
Nina obvestila, da bo prišlo do spremembe programa trekinga. Pot Cirque de la Solitude (v prevodu Krnica samote),
ki smo jo imeli na programu šesti dan trekinga, je namreč uradno zaprta in prehod preko nje je
prepovedan. Pred nekaj dnevi oz. natančneje 10.junija se je namreč na tej nevarni poti med hudim neurjem utrgal velik plaz iz mešanice topečega se
snega, blata in skalovja. Plaz je
pometel tudi planince, ki so se v tako slabem vremenu odpravili po tej poti.
Trije so mrtvi, sedem ranjenih, dva planinca pa še vedno pogrešajo. Oblasti so
pot GR-20 na tem odseku takoj naslednji dan zaprle in prepovedale prehod.
Namesto nje pa so uredili "obvoz" od koče Haut Asco preko grebena, ki povezuje vrhova Monte Cinto in Punta Minuta. Ta pot poteka nekoliko bolj vzhodno od prejšnje variante poti in je nekaj lažja. Predvsem pa je manj izpostavljena plazovom in padajočemu kamenju. O naši poti na tem delu bo odločalo predvsem vreme. Če bo slabo, bomo šli z avtobusom tri ure naokrog grebena. Če bo v redu, bomo prečkali greben in se morda vmes celo povzpeli na najvišji vrh Korzike, Monte Cinto (2706 m). Vsi smo si malce oddahnili, saj je Cirque de la Solitude resda lep, a tudi zelo zahteven in predvsem zelo nevaren del poti. Mi pa brez čelad. O težavnosti te poti se lahko prepričate tukaj Cirque de la Solitude - sestop .
Namesto nje pa so uredili "obvoz" od koče Haut Asco preko grebena, ki povezuje vrhova Monte Cinto in Punta Minuta. Ta pot poteka nekoliko bolj vzhodno od prejšnje variante poti in je nekaj lažja. Predvsem pa je manj izpostavljena plazovom in padajočemu kamenju. O naši poti na tem delu bo odločalo predvsem vreme. Če bo slabo, bomo šli z avtobusom tri ure naokrog grebena. Če bo v redu, bomo prečkali greben in se morda vmes celo povzpeli na najvišji vrh Korzike, Monte Cinto (2706 m). Vsi smo si malce oddahnili, saj je Cirque de la Solitude resda lep, a tudi zelo zahteven in predvsem zelo nevaren del poti. Mi pa brez čelad. O težavnosti te poti se lahko prepričate tukaj Cirque de la Solitude - sestop .
Po večerji smo se utrujeni zavlekli v šotore in kmalu je v taboru zavladal nočni mir. Od našega odhoda iz Ljubljane je minilo že dobrih 24 ur in tako dolga pot zbije vsakogar.
Ni komentarjev:
Objavite komentar